Hej Anna Nilsson,

rösten i telefonbokningen 020-51 51 20.

 

Varför ringer man till dig? 

– Personer ringer när de har frågor och funderingar över sin bokning eller sitt besök hos oss. De vill ha snabb hjälp vid till exempel biljettköp eller byten av sina abonnemangsbiljetter.

Vad kan du hjälpa till med?

 Det mesta, från att svara på hur lång en föreställning är till att ge tips om hotell nära teatern eller att hjälpa till med att ge bästa platserna för människor med olika behov.

Vad är det roligaste med ditt jobb?

 Det roligaste är helt klart kundkontakten och att hjälpa människor. Även att i slutändan få höra hur glada besökarna är över deras upplevelse hos oss. Det får mig att vilja fortsätta med det jag gör och bli ännu bättre.

Nu har teatern och SON samma biljettsystem. Hur känner du inför att även sälja konsertbiljetter?

 Det är spännande att få lära mig mer om SONs repertoar och se om vi kanske har samma besökare!

Vad gör du på jobbet när du inte sitter i telefonbokningen?

– Jag ser till så att alla grupper får sina biljetter i tid och har ett speciellt ansvar för skolor och deras bokningar. Jag ser också till att telefonsvararen har rätt information om öppettider och så vidare, gör utskick av olika slag och sitter även i Norrköpings biljettkassa.

Anna Nilsson. Foto: Sara Pärlefalk


Psst! Här hittar du aktuella öppettider för telefonbokningen och våra biljettkassor.

(Publicerad 2019-05-28)

Gå till hemsidan